Halusimme mennä Oulussa syömään ravintolaan ja Ida ehdotti intialaista. Se kävi minulle tietenkin erinomaisesti. Oulussa oli kaksi intialaista ravintolaa ja valitsimme paremmat arvosanat saaneen Indian Cuisine ravintolan.

1389684.jpg

Ida valitsi Palak Gosht kastikkeen kanalla. Se oli pinaatista tehty kastike.
Kimmo valitsi Rogan Josh kastikkeen lampaan kera. Rogan Josh on tomaattipohjainen currykastike.
Minä valitsin Chicken Currya ja se oli perushyvää. Tällä kertaa pystyin olemaan erossa lammaskormasta.
Lisäkkeenä meillä oli riisiä, naanleipää sekä lassia. Otimme tavallista lassia, joka ei ollut maustettu muulla kuin sokerilla. Toisena vaihtoehtona olisi ollut suolainen lassi.

1389985.jpg
vasemmalta: Rogan Josh, Palak Gosht, Chicken Curry

Arviointi: ****
Mielestäni Kimmon ja minun kastikkeet maistuivat ihan samalta - Kimmon kastike oli ainoastaan hieman tulisempaa. Olisi ollut hasuka nähdä, että eroaako Korma mitenkään näistä kahdesta. Idan kastikkeesta en välittänyt erikoisemmin, mutta muiden mielestä se oli hyvää. Se oli myös täysin eri tyyppistä kuin Kimmon ja minun kastikkeeni. Nyt vaan sitten kokeilemaan intialaista. Aluksi kannattaa kysäistä tarjoilijalta, että mitkä ruoat eivät ole liian tulisia. Pikkuhiljaa voi sitten siirtyä tulisempiin. Minulla ainakin oli ennen sellainen käsitys, että intialainen on kamalan tulista, mutta asia ei ole näin, jos osaa valita oikeat annokset.